Holder Refuses to Enforce Law Against WikiLeaks and Russia Today

by CLIFF KINCAID April 23, 2012

Luke Harding of the London Guardian says Julian Assange is a "useful idiot," based on the premier episode of his Russian Today (RT) program "The World Tomorrow." The show featured a mostly softball interview with Hezbollah terrorist leader Hassan Nasrallah, who not surprisingly adopted the Russian position of support for the Assad regime in Syria.

In fact, the useful idiots are those who believed that Assange, founder of WikiLeaks, was not an anti-American activist willing to act on behalf of the Russian regime.  

Media naiveté about Assange is legendary on many fronts. Back in May of 2011, the PBS program Frontline broadcast an interview with Assange in which he denied any direct contact with Bradley Manning, the Army analyst on trial for leaking to WikiLeaks. The preliminary hearing in the Manning case offered evidence that demonstrated a connection. It was evidence of a conspiracy to commit espionage.

Manning's next scheduled day in court is April 24 and his supporters are planning to protest his treatment by holding an  "Occupy DOJ rally" in Washington D.C., in front of the Department of Justice building, even though Attorney General Eric Holder doesn't have a direct role in the prosecution of Manning on treason charges. The next day, April 25, Bradley Manning supporters are staging a vigil at the main gate at Fort Mead, where the Manning trial is being held.

One can find numerous references in the press to Holder's alleged "relentless" effort to indict Assange for espionage, and there are even references to an alleged secret indictment (based on documents stolen and released by WikiLeaks). But where is the evidence?  

The good news is that some in the media are waking up to the anti-American agenda of Assange, with Alessandra Stanley of The New York Times noting that his vehicle, RT, first known as Russia Today, "is an English-language news network created by the Russian leader Vladimir V. Putin in 2005 to promote the Kremlin line abroad. It's like the Voice of America, only with more money and a zesty anti-American slant."

Alluding to how the media, including the Times, have soured on Assange, the paper added, "His reputation has taken a deep plunge since he shook the world in 2010 by releasing, in cooperation with The New York Times and several other news organizations, masses of secret government documents, including battlefield reports from Iraq and Afghanistan. Most news organizations edited and redacted the papers to protect lives. Mr. Assange put everything on his Web site. To some he was a hero, to others a spy, but nowadays he is most often portrayed as a nut job."

Not surprisingly, officials of the Bradley Manning Support Network also make regular appearances on RT.

In explaining why he chose RT, Assange said, "We've seen RT's reportage on the attacks on WikiLeaks for a number of years, and that reportage has generally been quite supportive. When we were looking what international broadcaster we wished to partner with as opposed to national broadcasters, we looked to see what was the penetration into the United States. And RT had higher penetration in the United States than Al Jazeera."

He went on to say, in regard to the international television networks, "there's really only two that are worth speaking about, and that's RT and Al Jazeera. The other international networks, as far as WikiLeaks issues are concerned, are too busy considering their own national agenda. Now, if WikiLeaks had been producing voluminous material about Russia, perhaps that situation would be different. But in the case that we are in at the moment, our major confrontation is with the West, although we have published material for many countries."

Here it is for all to see. He says "if" WikiLeaks had been producing "voluminous material about Russia." The lack of such material, which had been promised by Assange, speaks volumes about who he is working for and why. 

But Assange isn't the only media personality or entity conspiring with RT. Another is The Huffington Post, listed on RT's "Partners" page.

In the U.S., RT is carried by such giant media companies as Comcast and DISH Networks. But in violation of the Foreign Agents Registration Act, the channel is not carried with disclaimers identifying the material as foreign propaganda. Holder's Justice Department is refusing to enforce the law.

FamilySecurityMatters.org Contributing Editor Cliff Kincaid is the Director of the AIM Center for Investigative Journalism. He can be contacted at cliff.kincaid@aim.org.



blog comments powered by Disqus

Who's right: Donald Trump or Macy's?

 

mexico trump_macys_2015

Macy's has removed Donald Trump's products from their shelves because, while he stated that some of the Mexican people crossing our borders illegally are good people, some are murderers and rapists. While a true statement, it is not a "politically correct" statement, so Macy's has decided to pull his products from their shelves.

As a result of this, will you shop less - or not at all - in Macy's stores in the future?






10 year FSM Anniversary

Maddening: Mother, children seriously hurt after being hit by drunk driver who had been deported 6 times

July 07, 2015  00:17 AM

Will be deported for 7th time after serving sentence.

Illegal charged with murder; President has done 'everything within his power' to keep public safe

July 06, 2015  11:52 PM

Spokesman Josh Earnest blamed Republicans for blocking the president's efforts to catch criminals.

Sen. Bernie Sanders calls out Obama over unemployment figures, doubles president's claim

July 06, 2015  11:00 PM

The socialist running for the Democrat nomination says "real" unemployment is 10.5 percent.

Good question! Can Obama's 'better ideas' defeat the 'greatest security threat' America faces?

July 06, 2015  10:37 PM

Maybe if they're "super cool ideas"?

'I refuse to comply': Owner of bakery fined $135,000 not intimidated by accompanying gag order

July 06, 2015  09:35 PM

The Daily Signal explains to Slate that, yes, the owners of the bakery were placed under a gag order.

FSM Archives